Editura Adenium anunță apariția, în seria ESENȚIAL a Colecției Colloquium, a volumului Comunicarea politică. Construirea spectacolului politic, a opiniei publice și a agendei publice. Autoarea, Corina Barbaros, este asistent universitar doctor la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Volumul analizează relația dintre comunicarea politică pe de o parte și funcționarea democrației și construcția realității sociale pe de altă parte. Capitolul 1 are rolul de a introduce cititorul în domeniu și prezintă metodologia științifică de cercetare pe care autoarea a utilizat-o. Următoarele cinci capitole ale volumului cuprind o analiză a elementelor care influențează imaginarul politic, agenda publică și construirea problemelor sociale, a liderilor și adversarilor. Capitolul 7 cuprinde un studiu de caz: Analiza dezbaterii prezidențiale din Franța, 2012, Sarkozy‑Hollande din perspectiva teoriei agenda‑setting. Teoria agenda‑setting, detaliată la nivelul lucrării, descrie abilitatea dezbaterilor publice televizate- în cazul studiului propus de autoare- de a influența predominanța unor subiecte pe agenda publică.
În urma cercetării realizate, Corina Barbaros, conchide afirmând că „în contextul construirii sociale a realității, sfera publică trebuie văzută ca un ideal către care tindem pentru a avea o direcție trasată. Întotdeauna va rămâne o realizare politică ce are nevoie de înnoire și ar trebui să evităm să rămânem blocați într‑un model istoric. Sfera publică este, prin urmare, un spațiu istoric condiționat, negociat și contestat, situat în interdependență cu o multitudine de vectori. Este structurată de factori macrosocietali și conturată de mass‑media, în special de televiziune.”
De același autor, la Editura Adenium a apărut volumul Marketingul politic. Repere teoretice și strategii de acțiune.