Despre carte
Matematica pe înțelesul școlarilor. Metode de rezolvare a exercițiilor și problemelor de matematică – aplicații pentru elevii din clasele a III-a și a IV-a este un auxiliar curricular ce vine în sprijinul pregătirii elevilor, cuprinzând teme semnificative, conform programelor școlare actuale. Lucrarea se adresează în mod special elevilor, oferindu-le oportunitatea pregătirii sistematice, prin aplicații diverse. Exercițiile și tipurile de probleme propuse dispun de abordări explicative, detaliate asupra algoritmului de rezolvare, ceea ce le permite elevilor să înțeleagă mai ușor rezolvarea acestora.
Despre autoare:
Genoveva Farcaș (n. 1972) este inspector școlar, Compartimentul Învățământ Primar din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași, și profesor colaborator al Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iași. A absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iași, iar în 2010 a obținut titlul de doctor în Științele Educației. A publicat numeroase articole, studii în volume academice și cărți de specialitate: Evaluarea elevilor din ciclul primar. Repere teoretice și aplicații (2006), Pedagogie. Fundamente ale pedagogiei. Teoria și metodologia curriculum‑ului. Educația pentru cunoașterea științifică (coautor, 2008). De asemenea, este coautor al unor auxiliare curriculare: Elemente de scriere ortografică. Aplicații pentru elevii din învățământul primar (2006), Metode de rezolvare a exercițiilor și problemelor de matematică. De la metoda grafică la metoda algebrică (2007), Să descoperim secretul ortogramelor. Aplicații pentru elevii din clasele a III‑a – a IV‑a și îndrumări metodice pentru învățătorii/profesorii din învățământul primar (2009), Să aprofundăm limba română – curriculum auxiliar pentru dezvoltarea competențelor de limba română (2010), Ortografia pe înţelesul şcolarilor. Ghid pentru elevii din învăţământul primar (2014).
Marcela Gorgan (n. 1952) este învățătoare gradul didactic I la Școala Gimnazială „Titu Maiorescu”, Iași. A absolvit Școala Normală „Vasile Lupu” din Iași. I‑au fost decernate distincția „Gheorghe Lazăr” și diplome de excelență oferite de colegiile „Emil Racoviță”, „Costache Negruzzi” și „Colegiul Național” din Iași. Este coautor al volumelor Să descoperim secretul ortogramelor. Aplicații pentru elevii din clasele a III‑a – a IV‑a și îndrumări metodice pentru învățătorii/profesorii din învățământul primar (2009), Matematica – exerciții și probleme pentru clasa a II‑a (2010), Metode de rezolvare a exercițiilor și problemelor de matematică (2012), Ortografia pe înţelesul şcolarilor. Ghid pentru elevii din învăţământul primar (2014).
Daniela Palaga (n. 1963) este profesor gradul didactic I în învățământul primar la Școala Gimnazială „Titu Maiorescu”, Iași, și responsabil al Cercului Pedagogic al Învățătorilor din Iași. A absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universității „Al.I. Cuza”, Iași. I‑au fost decernate distincția „Gheorghe Lazăr” și diplome de excelență oferite de colegiile „Emil Racoviță”, „Costache Negruzzi” și „Colegiul Național” din Iași. Este coautor al unor cărți de specialitate și auxiliare curriculare: Să descoperim secretul ortogramelor. Aplicații pentru elevii din clasele a III‑a – a IV‑a și îndrumări metodice pentru învățătorii/profesorii din învățământul primar (2009), Să aprofundăm limba română (2010), Matematica – exerciții și probleme pentru clasa a II‑a (2010), Metode de rezolvare a exercițiilor și problemelor de matematică (2012), Ortografia pe înţelesul şcolarilor. Ghid pentru elevii din învăţământul primar (2014).
Elena Tudose (n. 1965) este profesor gradul didactic I în învățământul primar la Școala Gimnazială „Titu Maiorescu”, Iași. A absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iași. I‑au fost decernate distincția „Gheorghe Lazăr” și diplome de excelență oferite de colegiile „Emil Racoviță”, „Costache Negruzzi”, „Colegiul Național” și „Grigore Moisil” din Iași. Este coautor al volumelor Să aprofundăm limba română. Curriculum auxiliar pentru dezvoltarea competențelor de limba română, clasa a II‑a (2010), Să aprofundăm limba română. Curriculum auxiliar pentru dezvoltarea competențelor de limba română, clasa a III‑a (2011), Metode de rezolvare a exercițiilor și problemelor de matematică (2012).
Fragmente din carte: